Nacionalni energetski in podnebni načrt (NEPN) predvideva kopico ukrepov, ki naj bi otežili uporabo avtomobilov, zato je Slovence upravičeno zaskrbelo. Med ukrepi, ki so zaskrbljujoči, se izpostavlja: dodatna obdavčitev drugega avtomobila v gospodinjstvu, uvedba plačljivosti vseh parkirišč, obdavčitev parkirišč v lasti podjetij, pristojbina za vstop z avtomobilom v Ljubljano.

 

Poslanka Slovenske demokratske stranke Anja Bah Žibert je na ministra za okolje, podnebje in energijo, mag. Bojana Kumra naslovila pisno poslansko vprašanje v zvezi z bojaznijo glede otežene rabe avtomobilov.

Poslansko vprašanje objavljamo v celoti:

Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije (TZS) je analizirala dokumente v okviru prve faze javne obravnave Nacionalnega energetskega in podnebnega načrta (NEPN) na področju mobilnosti in ugotovila, da veliko njihovih predlogov za ukrepe ni bilo upoštevanih, medtem ko je predvidena kopica ukrepov, ki naj bi otežila  uporabo avtomobilov, zato je Slovence upravičeno zaskrbelo. Med ukrepi, ki so zaskrbljujoči, se izpostavlja: dodatna obdavčitev drugega avtomobila v gospodinjstvu, uvedba plačljivosti vseh parkirišč, obdavčitev parkirišč v lasti podjetij, pristojbina za vstop z avtomobilom v Ljubljano. V sekciji poudarjajo, da se tudi ne strinjajo s predlogom, da bi se v Sloveniji do leta 2025 odločili za prepoved prodaje novih in rabljenih bencinskih in dizelskih avtomobilov.

Čeprav na Ministrstvu za okolje, podnebje in okolje trdite, da so navedbe oz. namigovanja v medijih neresnična, na drugi strani pravite, da izpostavljate, »da gre za dokument, ki je podlaga za javno razpravo o tem, kako bomo do leta 2030 in s pogledom do 2040 okrepili ambicioznost Slovenije na področju energetske in podnebne politike. Vsebuje analize in scenarije možnih ciljev, s katerimi bi Slovenija izpolnila nacionalne, mednarodne in EU-zaveze.«. Se pravi, je dokument še kako pomemben, če je podlaga za javno razpravo in eden možnih scenarijev v prihodnosti na področju mobilnosti naših državljanov.

Slovenci so zaskrbljeni, motorna mobilnost bo še nekaj časa nujna, predvsem na podeželju, saj imamo tam največ prebivalstva, ki pa so odvisni od avtomobila, da lahko opravijo svoja vsakdanja opravila v razumnem času. Zato je motorna mobilnost na podeželju ključna. In tudi če realno pomislimo, bo oseben avtomobil nujen tudi po letu 2035.

V zvezi z navedenim me zanima:

  1. Kakšno je vaše stališče do zgoraj navedenih ukrepov (dodatna obdavčitev drugega avtomobila v gospodinjstvu, uvedba plačljivosti vseh parkirišč, obdavčitev parkirišč v lasti podjetij, pristojbina za vstop z avtomobilom v Ljubljano)?
  1. Kakšne spremembe se obetajo na področju osebne mobilnosti in avtomobilov na notranje izgorevanje po letu 2025? In kakšne po letu 2035?

Ob novici, kakšne ukrepe predvideva posodobitev Nacionalnega energetskega in podnebnega načrta, se je oglasila tudi Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije (TZS). Opozorili so, da dokument za zdaj ne predvideva nobenih novih ukrepov za elektrifikacijo voznega parka in dodali, da so po prvi fazi razprave pripravili vrsto konkretnih predlogov za ukrepe, a da pripravljavci niso upoštevali nobenega od njih. Ne le, da njihovih predlogov niso upoštevali, predvidevajo celo kopico ukrepov, ki bodo, če bodo kot taki sprejeti, Slovenkam in Slovencem otežili uporabo avtomobilov.

V predlogu ukrepov so med njimi dodatna obdavčitev drugega avtomobila v gospodinjstvu, uvedba plačljivosti vseh parkirišč, obdavčitev parkirišč v lasti podjetij, taksa za vstop z avtomobilom v Ljubljano in zmanjšanje dovoljene hitrosti v mestih na 30 kilometrov na uro.

Uredništvo
Vir poslanskega vprašanja: spletna stran SDS