Na območju Gorenjske in Ljubljane se kandidati za vozniški izpit soočajo z dolgimi čakalnimi dobami, ki lahko trajajo tudi do štiri mesece. Težave izhajajo iz velikega števila prijav, pomanjkanja ocenjevalcev ter nizkih plač slednjih. 

Inštruktor iz Ljubljane je za 24ur.com delil svoje izkušnje, ko je pokazal potrdilo o prijavi na vozniški izpit z več kot štirimesečno čakalno dobo. Težave s čakanjem so začele naraščati pred pol leta, ko je bilo potrebno čakati dva meseca, zdaj pa je ta doba presegla štiri mesece. Enaka situacija je tudi drugod po državi.

“Težko je za kandidata, ki nima možnosti voziti s tablico L, nima staršev, ki študira v Ljubljani in si sam plačuje, saj vsaka ura vožnje stane 42 evrov,” je pojasnil inštruktor.

V uredništvu smo govorili tudi s kandidatom, ki je na izpitu v začetku aprila padel na izpitu in se takoj naslednji dan prijavil ponovno. Dobil je datum 18. avgust. Če se na ta datum ne bi mogel odzvati zaradi dopusta, pa se ta datum še podaljša.

Župani občin zgornje Gorenjske so na koordinaciji na Bledu obravnavali dolge čakalne dobe in predlagali ministrstvu povečanje števila ocenjevalcev. Vodja sektorja za voznike in vozniške izpite pri Javni agenciji RS za varnost prometa (AVP), Robert Gril, je pojasnil, da je na območju Gorenjske in Ljubljane čakalna doba najdaljša, saj se tam opravi tretjina vseh vozniških izpitov v državi.

Drugod po državi, kot sta Maribor in Ptuj, so čakalne dobe krajše, vendar se bodo povečale zaradi naraščajočega števila izpitov za motorna kolesa. Težave izvirajo iz časa pandemije, ko je bila opravljanje izpitov prepovedano sedem mesecev.

“Bazen kandidatov se je takrat tako napolnil, da še danes nismo zlezli na zeleno vejo,” je dodal Gril.

Povečanje števila ocenjevalcev bi lahko pomagalo zmanjšati čakalne dobe. Trenutno je v Sloveniji 60 ocenjevalcev, od tega 18 na najbolj problematičnem območju. Na dolgi rok bi bilo za celotno državo potrebno povečati število ocenjevalcev za 10 do 15 oseb.

Gril je poudaril, da so del javne uprave in imajo kadrovski načrt, ki ga določa država, že popolnjen. Poleg večjega števila zaposlitev bi potrebovali tudi višje plače za ocenjevalce, saj so te trenutno nižje v primerjavi s plačami v šolah vožnje.

“Veliko ljudi iz teh izpitnih komisij je šlo seveda v pokoj, novega kadra pa se ni zaposlovalo. Z inštruktorji se med sabo pogovarjamo, da je to neka tiha stavka,” je še zaključil.

Spletno uredništvo