Sprememba hitrosti na Dunajski cesti v Ljubljani razburila prebivalce

Vir: Družbena omrežja

Nova prometna ureditev, ki je bila uvedena na Dunajski cesti v Ljubljani, je povzročila precejšnje vznemirjenje med vozniki in prebivalci. Mestna občina Ljubljana je 15. avgusta 2025 objavila, da se bo dovoljena hitrost na tem delu znižala s 50 na 40 km/h.

Ta odločitev je bila sprejeta z namenom izboljšanja prometne varnosti, vendar so odzivi javnosti mešani. Od konca aprila je radar v tem območju zabeležil več kot 3.000 prekoračitev hitrosti, kar kaže na velik izziv za lokalne oblasti.

Razlogi za spremembo

Mestna občina Ljubljana se je za znižanje hitrosti odločila zaradi želje po večji prometni varnosti, predvsem za pešce in kolesarje. Vodja oddelka za gospodarsko dejavnost in promet je poudaril, da je bila odločitev sprejeta v sodelovanju z lokalnimi prebivalci in temelji na temeljiti prometni strategiji.

Javnomnenjska anketa v Črnučah razkriva, da večina prebivalcev podpira ta ukrep. Poleg tega so prejeli peticijo, ki jo je vodil kolesarski župan Matej Praprotnik, s skoraj 700 podpisi.

Poudarek na varnosti ranljivih udeležencev

Posebna pozornost je bila namenjena zahodnemu delu odseka med Štajersko cesto in mostom čez Savo, kjer je pločnik ozek, kolesarji pa so usmerjeni na vozišče. Znižanje hitrosti je ključnega pomena za zaščito teh ranljivih udeležencev v prometu. Po raziskavah lahko nižja hitrost motornih vozil bistveno zmanjša število nesreč in resnost poškodb.

Kljub dobrim namenom občine pa nova ureditev ni bila sprejeta brez nasprotovanja. Nasprotniki spremembe so sprožili peticijo, v kateri zahtevajo obnovitev prejšnje omejitve hitrosti. Kritiki trdijo, da je znižanje hitrosti pretirano in nepraktično.

”Nerazumno se zdi, da se podpisniki druge peticije tako krčevito upirajo znižanju omejitve hitrosti za 10 km/h, pri čemer je znano, da nižje hitrosti prispevajo k varnosti v prometu,” so komentirali na občini.

Pomen prometne varnosti

Statistični podatki so zgovorni: pot ustavljanja pri hitrosti 50 km/h je lahko do 12 metrov daljša kot pri 40 km/h. Posledice takšnih razlik so lahko v naselju usodne. Če bi povprečno hitrost znižali za zgolj 1 km/h, bi se število prometnih nesreč v naseljih zmanjšalo za 4 odstotke, zunaj naselij pa za 2 odstotka. Poleg tega se verjetnost smrti pešca ob trku pri hitrosti 50 km/h giblje okoli 85 odstotkov, medtem ko se pri hitrosti 30 km/h zmanjša na manj kot 10 odstotkov.

Mestna občina Ljubljana ostaja zavezana Resoluciji o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za obdobje 2023–2030. Čeprav je bila Celostna prometna strategija MOL 2025–2032 napovedana za to pomlad, še vedno ni potrjena. V prihodnosti bo potrebno še veliko dela za izboljšanje prometne varnosti v prestolnici.

 

Spletno uredništvo