Poslanec Slovenske demokratske stranke Jožef Jelen predlaga, da se na znak za obvestila, na katerem so informacije o najvišjih dovoljenih hitrostih, obvezni uporabi luči in načinu plačila cestnine ter se postavlja po vstopu v Republiko Slovenijo na vseh cestah, doda informacijo o obvezni vzpostavitvi reševalnega pasu.
Celotno poslansko pobudo objavljamo v nadaljevanju.
Tako smo v Sloveniji dobili t.i. reševalni pas, ki omogoča reševalnim vozilom hitrejši dostop do ponesrečencev in s tem povečane možnosti za njihovo preživetje tudi za 40 odstotkov. Za reševalni pas je predvsem zaslužen reševalec in prostovoljni gasilec Anže Albreht, ustanovitelj Zavoda Reševalni pas in pobude Ustvarimo reševalni pas. Anže Albreht je popolnoma predan akciji Reševalni pas že od leta 2013 in se je še pred sprejetjem novele Zakona o pravilih cestnega prometa lotil ozaveščanja voznic in voznikov preko socialnih omrežij, leta 2015 pa je tudi prvi s pomočjo Agencije za varnost prometa, DARS-a, Policije in drugih izpeljal akcijo ozaveščanja o pomembnosti ustvarjanja reševalnega pasu. Ustanovil je tudi Zavod Reševalni pas, katerega namen je ozaveščanje voznic in voznikov, kako pravilno reagirati in se razvrstiti ob zaustavljanju ali zaustavitvi vozila na hitrih cestah in avtocestah. Zavod pošilja brezplačne nalepke Reševalni pas, ki mu jih podari DARS, ozavešča na različnih dogodkih in organizira predavanja različnim skupinam, sodeluje z DARS-om, Agencijo za varnost prometa, Policijo in gasilci ter redno objavlja posnetke in fotografije iz intervencijskih in civilnih vozil s terena.
V lanskem letu so pristojni začeli voznike še bolj aktivno ozaveščati in na različne načine pozivati k ustvarjanju reševalnega pasu za reševalce in gasilce v zastojih na hitrih cestah in avtocestah. Da so akcije uspešne kažejo rezultati, saj slovenski vozniki hitreje in pogosteje ustvarimo reševalni pas za intervencijska vozila. Po oceni Agencije za varnost prometa domači vozniki pomen pravilne vzpostavitve reševalnega pasu poznajo vse bolje, tuje voznike pa je treba ozaveščati še bolj intenzivno.
Zato na ministrico za infrastrukturo in prostor, mag. Alenko Bratušek, naslavljam pobudo za spremembo Pravilnika o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah na način, da se na znak za obvestila 3213 »Omejitve in obveznosti na cestah«, na katerem so informacije o najvišjih dovoljenih hitrostih v Republiki Sloveniji po vrsti ceste, obvezni uporabi luči v prometu in načinu plačila cestnine na cestninskih cestah in se postavlja po vstopu v Republiko Slovenijo na vseh avtocestah, hitrih, glavnih in regionalnih cestah, doda informacijo o obvezni vzpostavitvi reševalnega pasu v primeru ustavljanja ali zastoja prometa na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer.
Spletno uredništvo Vir: poslanska skupina SDS