Pisalo se je leto 2011
…ko je župan Zoran Janković na 11. sejo Mestnega sveta MOL uvrstil Predlog sklepa o cenah posameznih vrst vozovnic v mestnem linijskem prevozu potnikov. V njem je bila bistvena novost povišanje cen vozovnic v Ljubljanskem potniškem prometu. Cene posamezne vožnje so se povišale za 50 %, prav tako se je za 3 EUR povišala cena šolske in splošne vozovnice. Glavni razlog za dvig cen je bila želja – obrniti trend in povečati nakupe mesečnih vozovnic, s tem pa zmanjšati uporabo enkratnih voženj. Župan Zoran Janković je še na seji Mestnega sveta zatrjeval: “O tem bomo sodili čez eno leto. Jaz pa pravim, da se bo število potnikov še naprej povečevalo z novimi avtobusi, pa z dobro storitvijo. Na koncu ste dokazal, da nimate prav, da mi imamo prav. Tako, da počakajmo eno leto, ne? Pa bomo videli, kaj se bo pokazalo, kot tako.” (vir: magnetogram 11. seje MOL, 28. 11. 2011)
In kaj se je pokazalo čez leto dni?
Zaradi nespametne poteze in dviga cen je število potovanj strmoglavilo za več kot 2,1 milijona. Izkazalo se je to, kar sta strokovna javnost in opozicija v mestnem svetu opozarjala: da to ni pravi način za povečanje števila potnikov. Vemo pa, da so bila to leta gospodarske krize, v kateri se je znašla Slovenija in so bila opozorila na mestu, kajti vse več prebivalstva se je borilo za vsakdanje preživetje. V tej luči smo lahko videli globino socialnega čuta župana Zorana Jankovića.
In kje smo danes?
Pričakovali bi, da so se odločevalci v Mestni občini Ljubljana kaj naučili iz storjenih napak, toda temu ni tako. Cene vozovnic so ostale enake. Analize, kaj se je pravzaprav zgodilo, pa ni bilo. Podatki za leto 2016 kažejo, da je število potovanj še upadlo in sicer za več kot 3,8 milijona potovanj v primerjavi z letom 2011.
Prav na primeru Javnega potniškega prometa pade ali obstane prometna politika. Tako za aktualno oblast Mestne občine Ljubljana lahko rečemo, da svojega dela ni opravila, saj trenutna prometna politika ne deluje oziroma deluje v škodo prebivalcev Mestne občine Ljubljana.
Javni potniški promet (JPP) mora postati prioriteta, na kateri se gradi družba, ki temelji na energetsko – ekonomski učinkovitosti, predvsem pa temelji na tem, da se družba zaveda življenja v zdravem okolju. Javni prevoz uporablja vedno manj ljudi, resne optimizacije avtobusnih prog znotraj mesta ni, obstoječe linije so med seboj tako prostorsko kot časovno neusklajene. Sistem javnega potniškega prometa je vse bolj nekonkurenčen in neučinkovit, kakovost bivanja in mobilnost se velikemu delu prebivalstva MOL slabša, kar vodi v povečanje ekonomskih in socialnih razlik. Predvsem pa pri Javnem potniškem prometu pogrešamo cenovno politiko, ki bi lahko obrnila trend upadanja uporabe avtobusa. Napako, ki je bila storjena leta 2011 s podražitvijo, bi bilo potrebno nemudoma odpraviti. Ob tem bi bilo lepo, iz ust župana Zorana Jankovića, sišati opravičilo tako stroki kot mestni opoziciji.
Igor P.