V torek, 12. 3. 2024, je na Odboru za infrastrukturo, okolje in prostor potekala razprava o predlogu za razpis posvetovalnega referenduma o Predlogu energetskega zakona. V Poslanski skupini SDS nasprotujejo prepovedi kurjave na lesno biomaso ali plin.
Objavljamo stališče, ki ga je na odboru predstavil poslanec Danijel Krivec.
Z zanimanjem sem poslušal, sicer ne toliko obrazložitev, ker mi je pač poznana, ampak razlago gospe državne sekretarke in moram reči, da je res prikladna, da to razlaga, ampak v zaključku pač pove, da se Vlada strinja s tem umikom. Torej na tem segmentu je bilo nekaj vseeno problematičnega, ker Vlada pravi, da bo to umaknila. Se pravi, da ni bilo čisto iz trte izvito, da se poskuša na neki način s tem omejevati določeno izrabo. Med vrsticami sicer državna sekretarka pove, da je tudi lesna biomasa med obnovljivi viri energije. Upam, da se tule vsi strinjamo in da tega ne bomo pozabili tudi v nadaljevanju.
In tudi kar se tiče onesnaženja. Zelo veliko je bilo govora o PM5, PM10 delcih in tako naprej, ampak glejte, pogledati je treba tudi poročila, ki jih Arso objavlja v svojih povzetkih. Letnih in tako naprej. Kje imamo največje onesnaženje? V Ljubljani, Mariboru, celo v Novi Gorici, nimamo pa tam na podeželskih območjih, kjer so večinoma individualna kurišča. A to pa niso naselja? Ne vem, kaj imate vi za strnjena naselja. Zdaj gospa državna sekretarka pravi, da bo o tem odločala lokalna skupnost. Lokalna skupnost lahko v svojem dokumentu potem napiše, da je deset objektov, ki so strnjeno naselje za njihovo območje, za strnjeno naselje. In če to napišemo na tak način v zakon, kot so oni želeli, je to prepuščeno ne lokalnim skupnostim, ki bodo dobile naloge, da te energetske koncepte in druge stvari delajo, ampak na način, ki jim ga bo priporočilo ministrstvo. Tega smo že navajeni.
.@KDanijel: Kdor je bil kdaj župan, podžupan ali občinski svetnik ve, kako potekajo študije, ki jih morajo občine obvezno izvesti zato, ker je tako zapisano v zakonu. Gre za metanje denarja v veter, sploh za lokalne skupnosti z 2.000 ali 5.000 prebivalci. pic.twitter.com/AW0SZ5Zk02
— Poslanska skupina SDS (@PS_SDS) March 12, 2024
Kdor je bil v preteklosti v kakšni lokalni skupnosti župan, podžupan ali svetnik, ve kako potekajo te študije, ki jih mora občina obvezno izvesti, zaradi tega, ker smo v zakonu to predpisali. Spomnite se prometnih študij, spomnite se poplavnih študij za posamezno lokalno skupnost, ki so metanje denarja v veter, kot sem že enkrat poudaril. Vse te študije, ki jih mi predpisujemo, so za našo državo vsaj v veliki meri brezpredmetne. Jaz razumem, da Ljubljana ali Maribor ter kakšna večja aglomeracija rabijo te študije, ne rabi jih pa neka lokalna skupnost z 2.000 ali 5.000 prebivalci. Ampak glede na to, da mi nimamo regionalnega vmesnega člena, se vsa ta zakonodaja direktno prevede tudi na vsako lokalno skupnost in s tem povzroča dodatne stroške z nekimi študijami, ki se ponavadi izvajajo leta in leta, ker teh inštitucij v Sloveniji ni dovolj. Pokoristijo jih najprej veliki, ostali čakajo in na koncu so to dobesedno izdelki, ki ničemer ne koristijo. V tej zgodbi se je podobno napovedovalo, energetski koncept, ki ga bo neka lokalna skupnost za sebe predpisovala. Dajte no mir.
Tako da jaz sem vesel, da je državna sekretarka vmes med vrsticami priznala, da so se malo zaleteli in zdaj popravljajo neke stvari . Mogoče bo referendum še kakšno tančico iz te zgodbe odstranil in bomo še bolj prepričani, da zadeva je na primeren način urejena. Počasi se bomo morali pa zavedati, da v Sloveniji ni samo Ljubljana pa še kakšno drugo mesto. Da se ne piše zakonodaja samo za te velike aglomeracije ter da niso uradniki pametni samo v Ljubljani na ministrstvu, ampak da je treba upoštevati specifiko našega območja in se temu prilagajati. S takšnimi poskusi, kot je bil ta, pa še nekatere so, na katera sem tudi v preteklosti že opozarjal, tudi pri fotovoltaiki, pri polnilnih postajah in tako naprej, se zasleduje samo ta cilj. Tisti, ki je že dobro razvit in ki ima možnost to pokoristiti, bo dobil še dodatna sredstva zato, da bo naredil napredek, večina periferije v Sloveniji ali pa podeželskega dela pa od tega nima nič. Samo stroške imajo lokalne skupnosti, zato ker se nekdo v Ljubljani spomni, da rabi še dodaten papir. Veste pa, zakaj mora biti ta papir. To je pa podlaga za naslednji korak, ko ministrstvo razpiše neka sredstva.
.@KDanijel: Počasi se bomo morali zavedati, da v Sloveniji ni samo Ljubljana in še kakšno drugo mesto. In da se ne piše zakonodaja samo za velika mesta, ampak da je potrebno upoštevati specifiko našega območja ter se temu prilagajati. Razkorak med centri in periferijo se še… pic.twitter.com/zYLEmIbzro
— Poslanska skupina SDS (@PS_SDS) March 12, 2024
Ta študija je pogoj za to, da lahko nekdo kandidira za taka sredstva in to ni prvič. Ta začaran krog imamo vedno in na koncu se razkorak med centri in periferijo vedno bolj povečuje, zato ker periferija niti do časa ne more takih dokumentov urediti, ker tiste inštitucije, ki lahko to naredijo in so na seznamu Ministrstva za okolje in prostor, pa še kakšne druge inštitucije, in ki jih določeni uradniki svetujejo lokalnim županom, so pač zasedeni s tistimi velikimi projekti na začetku. Ko pridejo mali na vrsto pa razpisov ni več. To je dejstvo in zato hvala bogu, da je Vlado in ministrstvo srečala pamet in da govori o tem, da bojo nekatere stvari iz zakona umaknili.
Poslanec Bojan Podkrajšek je v svoji razpravi poudaril, da gre pri tem zakonu le za enega izmed najbolj škodljivih ukrepov te vlade ter da je Golobova koalicija absolutni rekorder po številu škodljivih ukrepov, ki so jih prinesli v Državni zbor Republike Slovenije.
.@b_podkrajsek: Toliko nebuloz, kolikor ste jih vi prinesli na mize @Drzavnizbor v teh dveh letih, še ni uspelo nobeni koaliciji do zdaj. Mislim, da če bi sešteli vse koalicije v času Republike Slovenije, to ni mogoče sestaviti. pic.twitter.com/rMGlZAnGfe
— Poslanska skupina SDS (@PS_SDS) March 12, 2024
Spletno uredništvo Vir: Poslanska skupina SDS