(Slika je simbolična)

V ponedeljek se odpirajo gostinski obrati. Strežba bo mogoča le na gostinskih terasah, če je ta na odprtem prostoru.

Odpirajo se gostinske terase lokalov

Od 19. do vključno 25. aprila je v regijah Goriška, Gorenjska, Obalno-Kraška, Pomurska, Posavska, Podravska, Koroška in Zasavska, dovoljeno opravljanje gostinske dejavnosti na terasah in vrtovih gostinskih obratov med 7. in 19. uro, ob upoštevanju vseh higienskih navodil.

Gostinski obrati – pravila za izvajanje dejavnosti
  • Dovoljeno je opravljanje gostinske dejavnosti na terasah in vrtovih gostinskih obratov med 7. in 19. uro, ob upoštevanju vseh higienskih navodil.
  • Nameščenih naj bo več podajalnikov za razkužilo za stranke, obvezno pa ob vhodu in izhodu. Nameščene naj bodo tako, da jih je možno doseči tudi z invalidskega vozička.
  • Če obstaja možnost, naj izvajalci storitev omogočijo ločen vhod in izhod.
  • Strežba jedi in pijač naj se izvaja le za mizami (sedeča postrežba). Razdalja med osebami naj bo najmanj 1,5 metra1 (izjema so člani istega gospodinjstva) in najmanj 3 metre med mizami. Omejuje naj se številčna omizja.
  • Pri gibanju in zadrževanju v zaprtih prostorih (npr. sanitarije) je ob upoštevanju ohranjanjan priporočene medosebne razdalje obvezna uporaba zaščitne maske.
  • Izvajalci storitev naj odstranijo oziroma prilagodijo uporabo predmetov v skupni uporabi (npr. solnice, sladkor, začimbe, jedilni listi, igrače) tako, da se jih ne bo zaporedoma dotikalo več strank brez vmesnega razkuževanja ali čiščenja.
  • Odstranijo oziroma prilagodijo naj samopostrežne načine ponudbe, kot npr. solatni bar, košarice kruha za več strank, plošče s hrano, jušniki ipd. ali mesta, kjer bi si stranke, ki sicer niso v tesnem stiku, lahko same postregle z določenim blagom.
  • Zmanjša naj se ponudba gostinskih storitev v obliki klasičnega hladno-toplega bifeja s
    samopostrežnim načinom. V primeru ponudbe na bifejski mizi se le-ta primerno zaščiti in stranki naj se postreže na krožniku.
  • Osebje naj bo zaščiteno z ustrezno masko.
  •  Jedilni pribor naj bo pripravljen za posamezno stranko in naj ji bo postrežen na način, ki
    onemogoča nezaščiten stik in morebitno onesnaženje, npr. zaprta vrečka s priborom za eno osebo, pribor za eno osebo ovit v papirnato servieto. Zagotoviti je treba, da jedilne garniture (krožniki, skodelice) in steklovina pred uporabo niso podvrženi onesnaženju.
  • Izvajalci storitev naj preprečujejo zbiranje strank ob čakanju na storitev, pri tem lahko uporabljajo oznake na tleh ali druge rešitve (npr. predhodna rezervacija), med čakajočimi naj bo zagotovljena priporočena medosebna razdalja 2 metra.
  • Po vsaki stranki naj izvajalci dosledno razkužijo površino mize, po potrebi pa tudi druge površine, ki se jih stranke pogosto dotikajo; odsvetujemo uporabo namiznih prtov in blazin za stole, če jih ni možno uspešno razkužiti po uporabi vsake stranke.
  • Uporabo otroških igrišč v času epidemije odsvetujemo, razen, če je možno zagotoviti razkuževanje igral pred vsako uporabo.

Ponujanje blaga in storitev na daljavo je povsod dovoljeno, kot priprava in strežba hrane in pijače v organizacijah, ki izvajajo gostinsko dejavnost za svoje zaposlene oz. za dostavo končnim potrošnikom. Pogoji glede števila oseb v okolju, kjer se vrši ponudba blaga in storitev potrošnikom, ostajajo nespremenjeni.

po portalu e-maribor