Razširitev Vilharjevega podhoda ob glavni železniški postaji v Ljubljani je v polnem teku, kar pomeni nove površine za pešce in kolesarje ter boljšo dostopnost za gibalno ovirane osebe.

Medtem ko gradbena dela potekajo na območju Vilharjeve ceste, je del podhoda zaprt, a je za pešce in kolesarje vzpostavljena obvozna pot. Ta vključuje nekaj izzivov, saj del poti vodi čez stopnice. Hkrati je projekt del večje nadgradnje postaje, ki vključuje novo tirno infrastrukturo in gradnjo zaklonišča.

Zaradi gradnje je del Vilharjevega podhoda zaprt, vendar je urejena obvozna pot za pešce, ki vodi preko stopnic na peron številka 10 in nato po začasnem koridorju proti Vilharjevi cesti. Kolesarji lahko uporabljajo isto pot, vendar morajo na stopnicah svoje kolesa nositi, saj ni urejene klančine. Slovenske železnice pozivajo osebe z omejeno mobilnostjo, da vnaprej obvestijo njihov klicni center, da jim zagotovijo dostop.

Direkcija za infrastrukturo, ki vodi projekt, je sporočila, da dela vključujejo tudi novo tirno in peronsko infrastrukturo, postavitev pilotov za podporno konstrukcijo bodočega nadhoda in gradnjo zaklonišča. Novo zaklonišče bo umeščeno med bodočo železniško in novo avtobusno postajo. Projekt vodi konzorcij slovenskih podjetij, vrednost pogodbe pa znaša skoraj 200 milijonov evrov brez DDV.

Razširitev podhoda in ostali gradbeni posegi pomenijo pomembno nadgradnjo celotne prometne infrastrukture v Ljubljani. Poleg večjih površin za pešce in kolesarje ter izboljšane dostopnosti za gibalno ovirane osebe, bodo novosti prispevale k sodobnejšemu in bolj funkcionalnemu prometnemu vozlišču. Nova postajna dvorana nad tiri bo zagotovila sodobno in učinkovito povezavo med železniško in avtobusno postajo, kar bo izboljšalo uporabniško izkušnjo potnikov.

Investicija v nadgradnjo infrastrukture na območju glavne železniške postaje Ljubljana predstavlja pomemben korak k izboljšanju urbanega prometa v prestolnici. Sodobne rešitve bodo olajšale vsakodnevno potovanje prebivalcev in obiskovalcev, hkrati pa prispevale k trajnostni mobilnosti in razvoju mesta. Projekt bo po zaključeni gradnji pomembno prispeval k boljši povezanosti in udobju uporabnikov javnega prevoza v Ljubljani.

Spletno uredništvo