Župan Zoran Jankovič je napovedal dvig cen parkiranja v vseh treh conah mesta. Po novem naj bi se cene parkiranja dvignile za 10 centov na uro, medtem ko bi brezplačno parkiranje v soboto popoldne postalo zgolj lep spomin.

Po novih predlogih bi bilo parkirno potrebno plačati  tudi v soboto  vse do 19. ure, kar bo občanom povzročilo dodatne stroške. Čeprav je župan Jankovič posredoval razlog za to spremembo, se ne moremo znebiti občutka, da je dvigovanje cen parkiranja zgolj način za polnjenje občinskega proračuna, ne pa tudi za izboljšanje položaja občanov.

Po besedah župana Jankoviča je namen dviga cen parkiranja omogočiti stanovalcem več možnosti za parkiranje v conah, ob uporabi dovolilnic. Torej lahko rečemo, da je podaljšanje plačevanja parkiranja in dvig cen zgolj in samo način, kako prisiliti občane v nakup dovolilnic. Ta izjava bi lahko zvenela smiselno, če bi ob tem upoštevali tudi izboljšave javnega potniškega prometa. Vendar pa je presenetljivo, da župan Jankovič v svojih izjavah sploh ni omenil niti ene same pobude za izboljšanje javnega prevoza ali povečanje njegove dostopnosti. To pušča grenak priokus in nas pušča z občutkom, da dvigovanje cen parkiranja ni namenjeno izboljšanju življenja občanov, temveč zgolj polnjenju občinskega proračuna.

Javni prevoz bi moral biti prednostna naloga vsake mestne oblasti, saj ima potencial zmanjšanja prometnih zastojev, izboljšanja kakovosti zraka in olajšanja mobilnosti občanov. Občutimo, da se mestna oblast preprosto izogiba reševanju problemov, s katerimi se soočajo občani v zvezi s parkiranjem in javnim potniškim prometom. Namesto tega so se odločili izkoristiti priložnost za povečanje prihodka na račun že tako obremenjenih občanov.

Mestna oblast bi morala vlagati v trajnostne rešitve, ki bi omogočile večjo dostopnost javnega prevoza, kot tudi razvoj novih parkirišč na območjih, kjer je pomanjkanje parkirnih mest najbolj pereče. Namesto tega smo priča zgolj dvigovanju cen parkiranja in podaljševanju časa, ko je potrebno plačati za parkiranje. To potezo mestne oblasti je težko razumeti drugače, kot izkoriščanje občanov za finančno korist.

Občani so že tako obremenjeni s stroški življenja, visokimi cenami goriva in drugimi dajatvami. Dvig cen parkiranja bo samo še dodatno izpraznil njihove že tako prazne denarnice. Namesto da bi mestna oblast iskala rešitve, ki bi olajšale življenje občanom, so se odločili, da bodo izkoristili njihovo potrebo po parkirnih mestih in jim naložili dodatne povišanje cene parkiranja.

Čas je, da mestna oblast prevzame odgovornost in se osredotoči na resnične potrebe občanov. Namesto da dvigujejo cene parkiranja, bi morali iskati trajnostne rešitve, ki bodo spodbudile uporabo javnega prevoza in zmanjšale potrebo po osebnih vozilih. Investicije v javni prevoz, razvoj kolesarskih stez in izgradnja novih parkirišč na strateških lokacijah bi bile pravi koraki v smeri izboljšanja mobilnosti in zmanjšanja prometnih težav v Ljubljani.

Mestna oblast bi morala prisluhniti potrebam občanov in se osredotočiti na izboljšanje kakovosti življenja v mestu. Dvigovanje cen parkiranja brez kakršnih koli izboljšav ali načrtov za javni prevoz samo kaže na pomanjkanje vizije in skrbi za dobrobit občanov. Čas je za spremembe, čas je za odgovornejšo in bolj premišljeno mestno oblast.

 

Uredništvo
Piše Igor Prodanović