V zadnjem času je ljubljansko javnost pretresla novica, da je ljubljanska upravna enota izdala gradbeno dovoljenje za zaključni del kanala C0. Župan Ljubljane, Zoran Janković, pa naj bi bil pred še eno pomembno pridobitvijo – izdajo gradbenega dovoljenja za parkirno hišo pod osrednjo ljubljansko tržnico.
Predvideva se, da bo Ministrstvo za naravne vire in prostor RS (MNVP) že prihodnji teden potrdilo ta projekt, kljub močnemu nasprotovanju civilne iniciative Tržnice ne damo.
Kritika civilne iniciative Tržnice ne damo
Na začetku septembra se je na MNVP odvijala nadaljevalna ustna obravnava, ki je sledila delni obravnavi iz junija. Civilna iniciativa Tržnice ne damo trdi, da so bile v tem postopku kršene številne mednarodne in evropske direktive, pa tudi slovenska ustava in zakoni. Iniciativa, ki jo vodi mag. Marinka Kurilić, opozarja na nepravično obravnavo, saj naj bi varnostniki obravnavali investitorjeve pooblaščence drugače kot nasprotnike projekta.
Po njihovih besedah je bila obravnava izvedena v premajhnem prostoru, kar je onemogočalo javno prisotnost, kot to zahteva 8. člen Aarhuške konvencije. Iniciativa trdi, da bi morala biti obravnava snemana, saj bi le tako objektivno dokazali, kaj se je tam dogajalo.
Nezadovoljstvo s potekom obravnav
Predstavniki iniciative pravijo, da je bil čas za razpravo omejen, kar jih je postavilo v neenakopraven položaj. Voditeljica obravnave naj bi po njihovem mnenju delovala pristransko v prid investitorja, njene izreke pa niso bile zabeležene v zapisniku. Prav tako naj ne bi bilo priložnosti za soočenje mnenj, saj so mestni predstavniki in projektant dvorano zapustili takoj po svoji predstavitvi.
Civilna iniciativa je na nepravilnosti opozorila tudi mednarodno skupnost. Pismo o potencialnih nevarnostih za Plečnikovo tržnico, ki je svetovna kulturna dediščina, so poslali vodji Unescovega centra za svetovno dediščino, Lazaru Eloundouu Assomo, ter Gašperju Hrastelju z Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije, a odgovora niso prejeli.
Strokovnjaki in javnost proti projektu
Že od leta 2007 se ljubljanska javnost, zbrana v civilni iniciativi, odločno upira gradnji podzemne garaže na tem območju. Proti projektu so se izrekli tudi Slovenska akademija znanosti in umetnosti (SAZU) ter številni strokovnjaki s področja etnologije, zgodovine, umetnostne zgodovine in arheologije.
Iniciativa opozarja na številne tehnične in okoljske izzive, ki jih prinaša gradnja. Geološka sestava tal, podtalnica, zaledne vode in globina predvidene gradnje predstavljajo velik tehnični izziv, posledice pa so lahko nepredvidljive. Kljub tem opozorilom se zdi, da je izdaja gradbenega dovoljenja neizbežna, kar bi lahko pomenilo uresničitev županovega dolgoletnega načrta.
Gradbeno dovoljenje za kanal C0, ki ga je nedavno izdala Upravna enota Ljubljana, je marsikoga presenetilo. Projekt v dolžini 12,1 kilometra, ki naj bi ogrožal pitno vodo, postavlja vprašanje, ali gre za politično potezo vlade, da se zahvali županu Jankoviću za podporo. Ta podpora bi lahko bila pomembna na prihodnjih državnozborskih volitvah.
Spletno uredništvo