Dan po tem, ko se je hrvaška vlada odločila prenehati z regulacijo cen goriv, je prišlo do opaznih sprememb na trgu. Cene bencina in nafte so se nekoliko znižale, kar je povzročilo različne odzive med trgovci z gorivi po državi.
Razlog za prekinitev regulacije je bila želja po bolj konkurenčnem trgu, ki bi potrošnikom prinesel nižje cene.
Hrvaška vlada je v zadnjih treh letih, podobno kot v Sloveniji, določala maksimalne maloprodajne cene naftnih derivatov. V ponedeljek je ta regulacija prenehala veljati. Danes so se cene nekoliko spremenile. Naftni derivati so zdaj na voljo po novih, nekoliko nižjih cenah.
Cena 95-oktanskega bencina je bila prejšnji teden omejena na 1,45 evra. Danes sta dva trgovca z gorivi to ceno znižala na 1,41 evra, medtem ko večina drugih še vedno prodaja po prejšnji regulirani ceni. Podobno je pri cenah dizelskega goriva, kjer je bila prejšnja omejitev 1,38 evra. En trgovec je ceno znižal na 1,35 evra, dva na 1,36 evra, ostali pa so ostali pri regulirani ceni.
Cene modrega dizla, ki je namenjen kmetijski mehanizaciji, so bile prej omejene na 0,78 evra. Po deregulaciji so različni trgovci cene znižali za cent ali dva. To bi lahko pozitivno vplivalo na kmetijski sektor, saj bi lahko kmetje zmanjšali stroške za gorivo.
Trgovci z gorivi so se različno odzvali na konec regulacije. Nekateri so hitro znižali cene, da bi pritegnili več strank, medtem ko so drugi previdno čakali na odziv trga. Potrošniki pričakujejo, da bodo konkurenca med trgovci in obljubljene nižje cene prinesli dolgoročne koristi.
“Trg bo sedaj pokazal svojo pravo moč. Pričakujemo, da bo konkurenca med trgovci prinesla še dodatne znižanja cen,” je dejal neimenovani predstavnik enega izmed trgovcev z gorivi.
Hrvaška je vstopila v novo dobo, kjer trg določa cene goriv. Prvi dnevi po koncu regulacije so pokazali, da lahko potrošniki pričakujejo nižje cene, čeprav vsi trgovci še niso sledili temu trendu. Čas bo pokazal, kako bo ta sprememba vplivala na trg in porabo goriv v državi.
Spletno uredništvo