Kmalu elektronsko cestninenje tudi za osebna vozila?

Foto: Finance.si

Ko sem se danes vozila v službo, sem opazila, da je za tovornjake začel veljati elektronski sistem cestninjenja. In se zgrozila nad mislijo, kdaj bo to začelo veljati tudi za osebna vozila in koliko nas bo to, predvsem dnevne voznike na delo, udarilo po žepih.

In sem se zamislila, kako je potekal razvoj cestninjenja pri nas. Prva Janševa vlada je ob koncu mandata uvedle vinjete – letne in polletne. Cena letnih je takrat znašala 55 EUR in polletnih 35 EUR. Kar naenkrat so se lokalne ceste sprostile, promet pa se je preusmeril na avtoceste. Mediji so to seveda razglasili za predvolilni bombonček, kljub temu pa smo se državljani, po lastnih cestah vozili hitreje, ceneje in varneje.

Pa je prišla na oblast leva vlada. In so domačinom, ki že tako plačujemo prometni davek in ostale davke za gradnjo cest, in ki smo že tako preplačali avtoceste, za skoraj 100 % podražili letne vinjete. Ukinili so polletne vinjete in uvedli cenejše mesečne in tedenske vinjete za tujce, ki uporabljajo Slovenijo za tranzit. To so seveda naredili zato, ker jim je tako naročila Evropska unija, ki jo levičarji brezpogojno ubogajo, njihova »ubogljivost« pa je po žepu udarila državljane. Seveda niso niti približno tako ubogljivi, ko gre za prodajo NLB ali za izgon ruskih diplomatov. Takrat postanejo pravi uporniki in »pokončno« se bodo upirali tudi, ko bomo, spet državljani, plačevali kazen za njihovo »uporništvo«…

Se spomnite, kdaj je bila podrta prva cestninska postaja, vsaj do te mere, da se tam lahko peljemo 60 km/h in ne več zgolj 40 km/h? Seveda, šele v drugi Janševi vladi.

Potem je bilo spet nekaj levih vlad in uvedli so elektronsko cestninjenje – zaenkrat samo za tovornjake. Pa mislite, da bo tako ostalo, če bomo izvolili še kakšno levo vlado?

A. Ž.